Polisen har fått larm om att det brinner i ett lastbilssläp på E18 sydöst om Hallstahammar strax innan tolv på lördagen. Flera personer ringer också in till polisen och berättat att förare börjat vända och köra i fel riktning på motorvägen för att slippa den köbildning som uppstått. "Detta är något som inte är tillåtet och kan leda till allvarliga trafikolyckor", skriver polisen på sin hemsida.
Vid klockan ett är polisen på plats för att dirigera trafik och se till så att räddningstjänsten kan utföra sitt arbete.