← Alla nyheter

Helsingborgs Dagblad · 1 dygn sedan Lokalt

Öresundståg från Helsingborg fick evakueras

Ett Öresundståg på väg mot Köpenhamn från Helsingborg fastnade efter ett elfel på Södra stambanan söder om Lund. Tåget fick evakueras strax efter lunch. ”Det var ingen luft och varmt och mörkt på tåget”, säger en passagerare till HD.

Ett Öresundståg på väg mot Köpenhamn från Helsingborg fastnade efter ett elfel på Södra stambanan söder om Lund. Tåget fick evakueras strax efter lunch och det är just nu stopp på sträckan.

Ett Öresundståg på väg mot Köpenhamn från Helsingborg fastnade efter ett elfel på Södra stambanan söder om Lund. Tåget fick evakueras strax efter lunch och det är just nu stopp på sträckan.

Läs hela artikeln hos Helsingborgs Dagblad →

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.