← Alla nyheter

Expressen Nöje · 1 dygn sedan Nöje

Gunilla Perssons nya liv i Stockholm – boendet på Östermalm

Efter att ha drabbats av trippelt branddrama har Gunilla Persson flyttat till Stockholm. Tv-profilen berättar nu om nya livet på exklusiva Östermalm. – Det är väldigt tyst, säger hon.

I fjol brann Gunilla Perssons hus i Los Angeles ner i de stora skogsbränderna i staden. Innan dess har ett annat hem i USA brunnit ner för tv-profilen.

I våras började det dessutom brinna i Perssons föräldrahem i Högsjö och tv-profilen och dottern Erika fick åka till sjukhus.

– Det har varit en tuff och fasansfull tid och det är inte över ännu. Det är ett stort saneringsarbete framför mig nu med att få bort sotet på allt, säger Gunilla Persson när Expressen träffar henne på premiären av tredje säsongen av ”House of the dragon”.

Det finns alltså många ägodelar att rädda från den senaste branden till skillnad från den i Los Angeles där allt blev till aska.

”Vi ligger i negotiations”

Och nu ser Hollywoodfrun ljuset i brandmörkret.

Hon och dottern Erika Persson har flyttat till en lägenhet på Östermalm i Stockholm där hon trivs utmärkt.

– Det är tre rum och kök, 93 kvadratmeter. Det är stora rum och väldigt tyst. Det är en innergård så man hör inte mycket trafik. Jag har även utsikt över gatan och hör fortfarande ingenting. Så det är en väldigt tyst och fin lägenhet där jag kan arbeta och skriva färdigt min självbiografi, säger Gunilla Persson.

Den här lägenheten på Östermalm, är det som ni har köpt den då?

– Det är mycket möjligt, det kan jag inte tala om just nu. Vi ligger i negotiations, säger Gunilla Persson och skattar.

Läs hela artikeln hos Expressen Nöje →

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.