Stopp i tågtrafiken mellan Falkenberg och Halmstad
Uppdaterad 12.12 | Publicerad 10.49
Mitt i lördagens värmebölja står tågtrafiken mellan Falkenberg och Halmstad still.
Patrik Karlsson, 62, som är på väg till Göteborg vittnar om den stigande värmen inne i kupén.
– Det är tur att man har deodorant.
Tågstoppet som pågått sedan klockan 10 beror på ett elfel, skriver Trafikverket på sin hemsida.
Även trafiken på sträckan mellan Göteborg C och Malmö C påverkas av stoppet, enligt SJ.
Patrik Karlsson, 62, är tillsammans med barnbarnen på väg på en semestertripp till Göteborg. Men nu har tåget de sitter på stannat.
– Det är väldigt varmt, det har det varit hela tiden. Man får vifta med handen.
Stämningen bland resenärerna ombord är fortfarande lugn, säger Patrik som också passar på att hylla personalen.
– De är jätteduktiga, men varmt är det. Det är tur att man har deodorant.
Vid 12-tiden fick Patrik och familjen lov att lämna tåget. Eftersom de inte stod vid en perrong evakuerades de via tågspåret.
– Det ska komma ersättningsbussar som tar oss till Falkenberg, säger Patrik.
En prognos för när trafiken ska vara igång igen är satt till klockan 13, enligt Trafikverket.