← Alla nyheter

Expressen Sport · 1 dygn sedan Sport

S1mple stängs av i ett år av förbundet

Ukrainska e-sportförbundet har stängt av en drös spelare. Däribland storstjärnan S1mple. ” Personerna som tog beslutet förstår inget om e-sport ”, skriver S1mple i ett svar på X .

Ukrainska e-sportförbundet har stängt av flera av landets främsta e-sportstjärnor, bekräftar förbundet.

På listan finns Dota-profilerna Yatoro och Mira samt en av Counter-Strikes bästa genom tiderna: Oleksandr ”S1mple” Kostyliev. De stängs av i ett år.

Anledningen till att S1mple stängs av är att han spelat i samma lag som den ryske spelaren Electronic under det pågående kriget.

S1mple själv slår tillbaka mot förbundet i ett inlägg på X:

”Dubbelmoral för andra spelare. Personerna som tog beslutet förstår inget om e-sport och har inte gjort något för den, så deras åsikter är värdelösa.”

Avstängningen, som gäller till den 30 juni nästa år, innebär att spelarna inte får något stöd från förbundet och inte kan delta i förbundsarrangerade tävlingar under perioden.

Läs hela artikeln hos Expressen Sport →

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.