På E4 i Stockholm rådde kaos efter en trafikolycka på Essingeleden. På Ölandsbron och i Norrtälje var det långa köer.
Midsommartrafiken gjorde sig påmind när många reste i väg för att fira.
Vid 16-tiden på torsdagseftermiddagen var trafikläget som värst. Men efter 19.00 hade det blåst över i alla fall vid Ölandsbron.
– Det verkar som att det värsta har gått över. Det lugnar ner sig på flera ställen, säger Wolfram.
Utanför Stockholm och Göteborg är det dock lite trögt fortfarande.
– Norr om Göteborg går det trögt och längre utanför staden börjar det bli lite köigt. Detsamma utanför Stockholm ner mot Södertälje är det lite trögt, säger hon och fortsätter:
– Det ser bra ut för att vara midsommar. Det ser ut att vara framkomligt på väldigt många ställen just nu.
Då blir det köer igen
Orosmomentet nu är för fredagsmorgonen då fler väntas resa igen.
– Det kan vara en del trafik. De som inte åker lika långt kanske väljer att åka i morgon bitti för att vara framme vid lunchtid. Det kan säkert öka på då.
Efter det väntas det vara lugnt fram till söndag när många åker hem igen.
Trots att det varit en relativt lugn resdag har flera olyckor noterats runtom i landet. I Gagnef, Björklinge och Oskarshamn har bilar krockat, skriver SVT. Och på E18 utanför Karlskoga är det också stökigt på grund trasiga trafikljus, enligt NA.
Tipset till resenärerna
Men Wolfram menar att det inte sticker ut särskilt mycket.
– Det kan hända vilken dag som helst. Det är inget som är direktkopplat till helgen. Jag har inte hört att det ska vara värre eller fler olyckor i just i dag, säger hon.
Slutligen lämnar Wolfram ett tips till de som fortfarande är ute på vägarna.
– Känner ni att det börjar bli segt och ni kört några timmar så ta en paus. Det behöver inte vara en lång paus, men bara man gör det blir man piggare och kör bättre.