← Alla nyheter

Aftonbladet Nöje · 1 dygn sedan Nöje

Polisens guldstjärna till Bolaget: ”Bra gjort”

Bandet stoppade bråk

Polisens guldstjärna till Bolaget: ”Bra gjort”

Publicerad 10.41

Bolaget såg bråk i publikhavet och pausade sin spelning.

Nu hyllar polisen bandet.

– Det är en guldstjärna till dem, säger presstalespersonen Elin Andersson.

Det var under festivalen Summertime i Skellefteå som bandet uppträdde under fredagskvällen då det plötsligt uppstod ett bråk i publiken. De var enligt polisen några som började ”gruffa och spotta på varandra”.

Då sa Bolaget ifrån.

– De de måste fått syn på dem och kunde avstyra det här bråket. De pratade med dem från scenen, säger Elin Andersson på polisen.

”Mycket bra gjort av Bolaget”, skriver polisen om agerandet på sin hemsida.

Därefter kunde spelningen fortsätta som planerat.

Lugn festival

Ett par fall av misshandel anmäldes, tio personer omhändertogs och tre personer avvisades från platsen under kvällen. Utöver det var det problem med en del ”överförfriskade ungdomar”.

I övrigt ska det ha varit en relativt stillsam festival med mellan 6000 och 6500 besökare, menar polisen.

Läs hela artikeln hos Aftonbladet Nöje →

📡 Läs samma nyhet hos 2 källor

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.