Brand i flerfamiljshus i Bettorp – boende utryms
Det började brinna i en vind till ett flerfamiljshus i Bettorp i Örebro på lördagsförmiddagen. Branden är släckt, men räddningstjänsten är kvar på plats för att kontrollera att den inte blossar upp igen.
Larmet kom strax efter klockan 09. Enligt SOS Alarm var trapphuset rökfyllt när räddningstjänst, polis och ambulans larmades till platsen.
Boende i fastigheten utrymdes under insatsen. Polisen uppmanar allmänheten att respektera avspärrningar och hålla avstånd eftersom röken kan vara skadlig.
En ambulans fanns på plats, men enligt SOS Alarm har ingen person behövt föras till sjukhus.
Så arbetar vi
SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.