De norska supportrarna satte nog brunosten i halsen när de läste startelvan inför gruppfinalen mot Frankrike.
Av de elva som slog Senegal med 3–2 och säkrade avancemang fanns nu bara en kvar i uppställningen. Förbundskaptenen Ståle Solbakken valde att göra en total rockad och bänka bland andra stjärnorna Erling Haaland och Martin Ödegaard.
Dagbladet träffade besvikna norska supportrar utanför arenan i Boston.
– Det är tråkigt för oss som har lagt så mycket pengar, säger Halvard till tidningen.
– Jag trycker att det är snopet. Vi har betalat mycket och så får se se (Fredrik) Aursnes som högerback, säger kompisen Mathias i.
Guidetti: ”Får inte se det bästa laget”
Även Erling Haalands pappa Alfie kände sig lite snuvad på konfekten.
– Jag är lite besviken. Du vill alltid se de bästa, säger han till NRK enligt Dagbladet.
I TV4:s studio kände experten John Guidetti medlidande med de tillresta fansen.
– De har åkt över Atlanten och betala dyra biljetter och så får de inte se det bästa laget, säger Guidetti.
Norge förlorade med klara 4–1 mot ett Frankrike som i princip ställde upp med bästa lag. Men norske förbundskaptenen ångrar inte att han roterade i laget. Tvärtom.
– De vill givetvis se Erling och Martin, men vi är här för att gå så långt som möjligt. Det var en ”no brainer”. Vi hade gjort så här alla dagar i veckan, säger Ståle Solbakken.
Han påpekar samtidigt att många spelare drabbades av kramp i slutet av den senaste matchen mot Senegal.
– Vi hade fem, sex spelare som var väldigt, väldigt slitna. Hela backlinjen och en eller två mittfältare. Dessutom hade vi den kortaste vilan av alla mellan två matcher i VM.
På tisdag ställs Norge mot Elfenbenskusten i sextondelsfinal.