Brand i flerfamiljshus – utrymning pågår
Publicerad 10.04
En brand utbröt under morgonen i ett flerfamiljshus i stadsdelen Bettorp i Örebro. Ambulans är på plats och räddningstjänsten utrymmer fortfarande huset.
– Det är ännu personer kvar i byggnaden, säger Ilona Lindholm, teamledare på SOS Alarm.
Det var vid 9-tiden som SOS Alarm larmades om en brand i ett flerfamiljshus på fem våningar i området Bettorp i Örebro.
Polis och två ambulanser är på plats men uppgift om eventuella personskador saknas ännu.
– Det är höga temperaturer, risk för spridning, släckningsarbete pågår och vi jobbar fortfarande med utrymning av huset, säger Ilona Lindholm, teamledare på SOS Alarm, till TT.
Trapphuset är rökfyllt. Hur många som ännu befinner sig i huset är oklart och inga uppgifter finns i nuläget om skadade.