← Alla nyheter

Expressen Nöje · 1 dygn sedan Nöje

Polisen hyllar Bolaget – stoppade bråk från scenen: ”Guldstjärna”

Under Bolagets konsert på festivalen Summertime tog bandet själva en paus i spelningen när de såg ett bråk i publiken. Nu hyllas agerandet. – Polisen skickar en liten guldstjärna till Bolaget, säger Elin Andersson, polisens presstalesperson.

Under fredagskvällen pågick festivalen Summertime i Skellefteå, med omkring 6000 besökare. När Bolaget spelade uppstod det någon typ av bråk i publiken och bandmedlemmarna såg ”några herrar gruffa och spotta på varandra”, skriver polisen på sin hemsida.

– De pausade då spelningen och pratade med dem och lugnade ner dem, säger Elin Andersson, polisens presstalesperson.

Spelningen kunde sedan fortsätta som planerat. Polisen hyllar nu agerandet och skriver att det var ”mycket bra gjort av Bolaget!”.

I övrigt bedömer polisen att festivalen har gått relativt lugnt till och att det har varit en fin tillställning med många glada besökare. Det finns däremot, likt tidigare år, en problembild med berusade ungdomar och polisen uppmanar vårdnadshavare att vara redo att hämta sina barn från festivalen om det skulle behövas.

Läs hela artikeln hos Expressen Nöje →

📡 Läs samma nyhet hos 2 källor

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.