”Om aggressionen upprepas kommer vårt svar att vara ännu kraftfullare än detta”, uppger revolutionsgardet enligt medierapporteringen.
De amerikanska anfallen på fredagen riktades mot vapenlager och radarstationer i Iran och uppges i sin tur ha varit vedergällning för torsdagens attack mot ett fartyg som passerat genom Hormuzsundet.
Natten mot lördagen, svensk tid, varnade USA:s vicepresident JD Vance Iran för att landet kommer att möta ”våld” om de utför nya attacker.
”Iran har undertecknat ett vapenvileavtal. Vi har respekterat det. Om de har invändningar mot hur samförståndsavtalet tillämpas kan de ringa oss. Men våld kommer att bemötas med våld”, skriver han i ett inlägg på X.
USA och Iran har ingått ett samförståndsavtal som syftar till att avsluta kriget mellan länderna permanent. En vapenvila råder medan fortsatta förhandlingar pågår.