Här rinner det över för Agustin Canobbio: ”En vansinnig satsning”
Uruguay är ute ur VM.
Och Agustin Canobbio tappade det helt på stopptid i den sista matchen mot Spanien.
– Det är en vansinnig satsning, säger TV4:s kommentator Peter Backe.
Uruguay förlorade med 0–1 i den sista gruppspelsmatchen mot Spanien efter en målvaktstavla i första halvlek.
En situation som stack ut i dagens förlust var Canobbios utvisning i den 95:e minuten. Domaren tvekade inte en sekund på att visa det röda kortet och det blev rejält irriterat ute på planen. Satsningen på Pau Cubarsí fick också hela den spanska avbytarbänken att resa sig upp vid sidlinjen och gestikulera vilt.
– Han har varit het hela matchen och nu rinner det över för honom. Det är bara tur att han inte träffar stödjebenet på Cubarsí, säger TV4:s expert Jonas Olsson i sändningen.
Uruguay slutar trea i grupp H, men med bara två inspelade poäng på tre matcher hamnar de inte bland de åtta främsta grupptreorna som avancerar vidare.
Se satsningen, och Canobbios reaktion efter utvisningen, i spelaren ovan.
Så arbetar vi
SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.