Österrike möter Algeriet i Kansas City i en match som avgör vem som går vidare i gruppen, men också om vem som tvingas möta Spanien i nästa runda. Mycket av förhandssnacket har handlat om att båda lagen går vidare vid ett oavgjort resultat, och risken för att lagen är nöjda med det.
Men inför matchen slog Österrikes förbundskapten Ralf Rangnick tillbaka mot de misstankarna.
– Vi kan inte gå in i en match och vara okej med oavgjort, säger han. Samma sak gäller för Algeriet. Vi får se vad som händer med fem till tio minuter kvar, men jag går inte in och säger till laget att vi spelar för lika.
Kritiserar domarna
Han använde samma pressträff för att kritisera hur VAR används under VM.
Han menar att storlagen får fördelar och pekar bland annat på Tysklands 1-0 mot Ecuador.
Målet föranleddes av en hög spark av Aleksandar Pavlović, men trots att det även såg ut som att han träffade Ecuadors Pedro Vite med sin fot, så dömdes inte målet bort.
Ecuadors spelare var också ursinniga efter målet.
– VAR måste göra sitt jobb oavsett vem som spelar, säger den tidigare Manchester United-tränaren Rangnick.
– Nu, jag har en misstanke att de inte har tillräckligt med mod för att ta beslut mot de dominerande stora landslagen.