Frankrike tryckte ner kopplingen, la i växeln – och pressade plattan i mattan.
De första tio minuterna var som Monacos grand prix. Där Frankrike körde en Renault R26 och mötte norskar på ovallade Biltema-skidor.
Ett skott i ribban med bara minuter spelade.
Sen öppnades dammluckorna.
Ettan kom, tvåan kom, trean kom.
På en dryg halvtimme.
Det var en fransk styrkedemonstration – en uppvisning i offensiv anfallskraft som borde få de flesta länder i det här mästerskapet att darra, inte minst Sverige.
För vi får ju vara ärliga här.
Det kommer krävas en insats av enorma proportioner för att vårt landslag ens ska kunna spela jämnt med detta Frankrike på Metlife Stadium i New Jersey på tisdag.
Det var åtminstone känslan här framför tv:n i Frisco strax norr om Dallas.
Kanske hade de svenska landslagsspelarna en annan, mer optimistisk inställning framför sina skärmar.
Kanske kunde de se möjligheter i en trots allt lite skakig fransk defensiv. Det var ju inte så att norrmännen saknade chanser.
Ser man till expected goals i den här matchen, så skapade faktiskt norrmännen mer – 1.69 mot 1.31.
Det är förstås alltid svårt att dra några större slutsatser av det emellanåt lite nonchalanta uppträdandet bland de franska försvararna. Kanske var det kopplat till en bekväm ledning.
”Enda gången de är sårbara är när de slappnar av”, sa Zlatan Ibrahimovic i Fox sändning och hyllade fransmännen som bäst i VM så här långt.
Norge hade ställt över tio spelare från segermatchen mot Senegal. Det är svårt att tolka det på annat sätt än att man inte var så brydd om att vinna gruppen.
Erling Haaland hade ju till och med på förhand sagt att Frankrike förmodligen kommer vinna matchen.
Delvis för att man nog ville undvika Sverige i en sextondel. Den norska hybrisen är välkänd, men det finns också ett lillebrors-komplex som kan vara jobbigt att hantera när det vankas utslagsmatch i ett VM.
Min slutsats, de vågade inte riskera Sverige i en sextondel.
Samtidigt ser Norge förstås allmänt större chanser att gå långt på den andra sidan slutspelsträdet.
Nu kommer ett utvilat Norge istället kunna ta sig an Elfenbenskusten i Dallas nästa tisdag. Och därefter få Brasilien eller Japan i åttondel, vilket är bättre än Tyskland som förmodligen väntat i annat fall.
På tal om vila så är det i alla fall en liten svensk fördel att krama sig fast vid. Att landslaget spelade sin sista gruppspelsmatch en dag innan Frankrike, och således får mer tid för återhämtning.
Men det är också den enda riktiga fördelen jag kan komma på.
För när man ser tremålsskytten Ousmane Dembélé leka fotboll ihop med Kylian Mbappé, Michael Olise och Désiré Doué så inser man att den svenska uppförsbacken är närmast obestigbar.
Och även om den kvartetten på något mystiskt sätt skulle insjukna och missa matchen finns gott om spelare på bänken att fylla rollerna med den äran.
Men låt oss vänta lite med skräckprofetiorna.
Sverige är i slutspel i VM, trots ett historiskt uselt kval och en käftsmäll mot Nederländerna i gruppspelet.
Vi måste faktiskt få unna oss att vila i den njutiga känslan.