Enligt SSAB handlar det nu om låga nivåer av vätecyanid – under gränsvärdet för kortsiktig exponering – och att man väljer att pausa verksamheten som en försiktighetsåtgärd.
I våras stängde ståltillverkaren ned verksamheten under cirka två månader efter det att över 30 arbetare insjuknat på bygget sedan början på året.
Orskaen till sjukdomsfallen ska då ha varit dammpartiklar, vädret och säsongsvirus, enligt SSAB.