Sebastian Larsson har inte hunnit prata med sin gamla landslagskamrat. Men den assisterande förbundskaptenen var noga med att skicka varmt beröm till Emil Forsberg när han mötte pressen under fredagen.
– Jag vill säga stort grattis till honom, till en fantastisk landslagskarriär. Han har gett oss otroliga minnen. Inte minst som lagkamrat. Jag tänke direkt på hur han avgjorde mot Schweiz senast vi var i VM 2018 och tog oss till kvartsfinal. En fantastisk spelare som har gjort väldigt mycket för svensk fotboll.
Larsson: ”Det ska han absolut få”
Landslagsledningen togs dock på sängen av Emil Forsbergs beslut, som inte inte berättat något för förbundet om sina tankar. Det var i stället i en intervju med tv-programmet Fotbollsmorgon han avslöjade att avslutat karriären.
– Nej, jag visste inte om det förrän jag såg det i media, säger Larsson.
Tycker du att han ska få en avtackning?
– Jag tycker absolut att han ska få det. Och det tror jag säkert att det blir så också. Men just nu jag inte hunnit fokusera på det, säger Larsson med ett leende.