15-20 ungdomar har hamnat i vattnet efter att en båt har sjunkit i hamnkanalen på Smögen, enligt räddningstjänsten.
– Det är en båt sju, åtta meter lång ungefär. De hamnade i vattnet allihopa men har tagit sig upp och båten har sjunkit, säger Mats Gränsmark, larm- och ledningsbefäl vid räddningstjänsten.
Polisen har strax innan klockan 22 precis anlänt till platsen och försöker skapa sig en bild av vad som har hänt. Enligt initiala uppgifter har flera berusade personer klättrat på relingen och fått båten att kantra.
– Vi satt och käkade på en restaurang precis bredvid när det hände. De på båten försökte få in den till sidan, sen kom sjöräddningen och räddningstjänsten, säger ett vittne.
Båten ligger på botten och kommer så småningom att bärgas därifrån.