Vid 08:30 på fredagsmorgonen larmades polis, ambulans och räddningstjänst till E22 vid Mörrum, där en personbil kört in i mitträcket. Bilföraren, en man, fördes till sjukhus med ambulans. Nu skriver polisen på sin hemsida att mannen avlidit. Hans anhöriga är underrättade.
Polisen utreder olyckan som vårdslöshet i trafik.