← Alla nyheter

Feber · 1 dygn sedan Vetenskap

Skulle du kunna tänka dig att äta insekter?

Dagens fråga I det nya forskningshuset HSB Living Lab i Göteborg har de boende tagit tacotisdagen till en annan nivå genom att odla och äta mjölmaskar tillsammans. Insekterna påstås ofta vara framtidens superprotein med ett klimatavtryck som får nötköttet att framstå som en miljökatastrof. Men att ta steget från en picanha till en honungsrostad larv är inte helt självklart för många. Forskningen visade dock att så länge man uppmuntras att smaka tillsammans med grannarna, slinker krypen ner avsevärt mycket lättare. Frågan är dock hur ni läsare ser på det hela. Är ni redo att byta ut blandfärsen mot något med lite fler ben för klimatets skull? Läs vidare och kommentera: https://feber.se/skulle-du-kunna-tanka-dig-att-ata-insekter/493437/ Läs mer om HSB , Living Lab , Göteborg , insekter , superprotein , hållbarhet

Skulle du kunna tänka dig att äta insekter?

Dagens fråga

Foto: Paul Bjo?rkman

I det nya forskningshuset HSB Living Lab i Göteborg har de boende tagit tacotisdagen till en annan nivå genom att odla och äta mjölmaskar tillsammans. Insekterna påstås ofta vara framtidens superprotein med ett klimatavtryck som får nötköttet att framstå som en miljökatastrof.Men att ta steget från en picanha till en honungsrostad larv är inte helt självklart för många. Forskningen visade dock att så länge man uppmuntras att smaka tillsammans med grannarna, slinker krypen ner avsevärt mycket lättare.Frågan är dock hur ni läsare ser på det hela. Är ni redo att byta ut blandfärsen mot något med lite fler ben för klimatets skull?

Feber,

Dagens fråga,

HSB,

Living Lab,

Göteborg,

insekter,

superprotein,

hållbarhet

Skulle du kunna tänka dig att äta insekter?

44 röster

Ja, bara det smakar gott

Ja, men bara om det är gömt i form av mjöl i färsen eller brödet

Ja, för klimatets skull

Nja, i en absolut nödsituation om jorden håller på att gå under

Aldrig i livet. Jag äter hellre bark och kottar

Bara om jag får ett recept på de där honungsrostade mjölmaskarna först

Jag är vegetarian/vegan

Vet ej

Ja, bara det smakar gott

34.090909090909086%15 röster

Ja, men bara om det är gömt i form av mjöl i färsen eller brödet

18.181818181818183%8 röster

Ja, för klimatets skull

4.545454545454546%2 röster

Nja, i en absolut nödsituation om jorden håller på att gå under

15.909090909090908%7 röster

Aldrig i livet. Jag äter hellre bark och kottar

18.181818181818183%8 röster

Bara om jag får ett recept på de där honungsrostade mjölmaskarna först

2.272727272727273%1 röster

Jag är vegetarian/vegan

2.272727272727273%1 röster

Vet ej

4.545454545454546%2 röster

Ändra svar

Du har röstat

37.2°

0Frode Wikesjö

idag kl 21:00

+

Per månad

39 kr

Betala löpande per månad. Ingen bindningstid.

Starta prenumeration

Per år

299 kr

Enklast och billigast, bara 25 kronor i månaden. Betala löpande per år. Ingen bindningstid.

Prova 14 dagar gratis innan du bestämmer dig.

Starta gratis provperiod

Engångsköp

349 kr

Slipp återkommande betalningar, betala ett år i taget. Betala med kort eller Swish.

Köp utan prenumeration

Läs hela artikeln hos Feber →

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.