← Alla nyheter

Expressen Sport · 1 dygn sedan Sport

”Han har ju varit gift en gång innan…”

Melwin Lycke Holm, 21, agerade best man på pappa Stefans bröllop. – Han har ju varit gift en gång innan, så det är ingen stor grej, säger sonen och skrattar. På festen fick han ett speciellt uppdrag.

Melwin Lycke Holm läste upp några väl valda ord när pappa Stefan, 50, gifte sig med Jessica Eriksson, 50, på det välbesökta bröllopet i Karlstads domkyrka under fredagen.

– Jag kände mig svettig, det är så himla varmt, berättar 21-åringen efter vigseln.

Hur det var med nerverna?

– Det var lite nervöst att stå och läsa. Jag hade bara hunnit öva en gång innan, på morgonen.

Trots nerverna gick allt enligt plan.

– Det tycker jag, det kändes bra, säger han.

”Jessica är jättefin”

Att pappa Stefan nu är gift igen tar Melwin med ro.

– Han har ju varit gift en gång innan, så det är inte så stor grej. Nej, men det är bra, säger han och skrattar.

Om Jessica har han bara gott att säga.

– Hon är jättefin och jättetrevlig, så det känns väldigt bra.

Dagen bjöd på många kära återseenden.

– Det har mest bara varit roligt att träffa alla gamla höjdhoppare, vänner och släktingar. Jag såg till och med min gamla dagmamma här någonstans, men jag hann inte säga hej. Jag hoppas att jag hittar henne sen, säger Melwin.

Dörrvakt på efterfesten

Efter vigseln väntar festligheter – och Melwin har fått ett särskilt ansvar:

– Jag ska vara dörrvakt på efterfesten.

Hur ser du på det uppdraget?

– Det känns tryggt. Min flickvän ska läsa till polis, så hon ska vara med mig. Jag tänker att det är en bra övning för henne, säger han med ett leende.

Hur strikt han kommer vara i rollen som dörrvakt?

– Du får se hur strikt jag är. Du får testa, säger Melwin och skrattar.

Läs hela artikeln hos Expressen Sport →

📡 Läs samma nyhet hos 2 källor

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.