← Alla nyheter

Aftonbladet Nöje · 1 dygn sedan Nöje

Pernillas pik: Tar för givet att Bianca ska ta notan

Pernilla: ”Hon tar alltid notan”

Pernillas pik: Tar för givet att Bianca ska ta notan

”Aldrig någon som erbjuder sig”

Publicerad 2026-06-26 18.53

Bianca Ingrossos vänner brukar inte ta notan på restaurang.

Men efter en lyxig middag i Marbella såg mamma Pernilla Wahlgren till att skicka swishförförfrågningar till kompisgänget.

– Det kan de ha, säger Pernilla Wahlgren i podden ”Ursäkta”.

Pernilla Wahlgren gästar veckans avsnitt av ”Ursäkta” med Edvin Törnblom och Johanna Nordström.

Där berättar Wahlgren att dottern Bianca Ingrosso oftast betalar för kalaset när hon är ute och äter med vänner.

För en tid sedan åt Ingrosso och Wahlgren middag med några influencervänner. Då erbjöd sig Bianca att ta notan.

– Som alltid. Då var det ett helt gäng med tjejer, influencertjejer, säger Wahlgren i podden.

Pernilla betalade

I stället sa Pernilla Wahlgren att hon kunde betala och skicka swishförfrågningar, så att alla kunde betala lika.

– De kan ha det!

– Hon (Bianca reds. anm) tar alltid notan. För det är aldrig någon som erbjuder sig. Jag tar notan och så sa jag så här: ”Jag tar notan tjejer, så delar vi den på hälften och så kan ni swisha mig rakt av”.

”De är ju inte fattiga”

Efteråt hade Bianca Ingrosso sagt till Pernilla att ”det har aldrig hänt förut”.

– Jag tror att det är olika. Men jag tror att det är väldigt många som tar för givet att hon har så mycket pengar och tjänar så mycket mer än de, så hon får stå för notan, säger Pernilla Wahlgren.

– De är ju inte fattiga, det är ju inte så att de ”går på soc”, säger hon.

Läs hela artikeln hos Aftonbladet Nöje →

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.