← Alla nyheter

Svenska Dagbladet · 1 dygn sedan Senaste

Sex personer till sjukhus efter trafikolycka

En personbil har krockat med en grävmaskin utanför Kristianstad. I bilen färdades två vuxna samt tre pojkar och en flicka. Alla har förts till sjukhus och vårdas för allvarliga skador.

– En personbil och en grävmaskin har kolliderat och personbilen ska då ha kört in i ett släp som har dragits av den här grävmaskinen, säger polisens presstalesperson Evelina Olsson.

Larmet om olyckan i Tollarp kom klockan 17.18 på fredagen och totalt sex ambulanser skickades till platsen.

Olsson uppger att alla i personbilen kördes till sjukhus.

Enligt Region Skåne är tillståndet kritiskt för en kvinna i 35-årsåldern. En man i samma ålder har allvarliga skador. Det gäller även tre pojkar som är mellan två och tio år gamla och en flicka som är 10 till 14 år gammal.

Vägen stängdes av under räddnings- och uppröjningsarbetet vilket medförde stora störningar i trafiken men vid 19-tiden öppnades den igen i båda riktningarna.

– Vi är klara på platsen och personbilen har bärgats, säger Olsson.

Bilen tas i beslag för en teknisk undersökning. En förundersökning om vårdslöshet i trafik inleds för att utreda omständigheterna, enligt polisen.

Föraren av grävmaskinen är fysiskt oskadd.

Läs hela artikeln hos Svenska Dagbladet →

📡 Läs samma nyhet hos 6 källor

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.