← Alla nyheter

Expressen Nöje · 1 dygn sedan Nöje

Markoolios nya besked om kärlekslivet

Markoolio har berättat om hångel i Paris och jakten på ”Österbottens Shakira”.  Men nu tar han det lugnt på kärleksfronten.  – Det är absolut inget sökande, säger han. 

Marko ”Markoolio” Lehtosalo, 51, har i ”Rix Morronzoo” tidigare berättat att han tömt Tinder i Sverige, och att han skulle öppna upp dejtingappen även mot Finland.

– Tjejerna är slut helt enkelt. Jag kommer inte ge upp förrän jag har hittat henne – Österbottens Shakira! sa han.

Den senaste uppdateringen om Markoolios kärleksliv kom i våras, då han i radiokanalen berättade att han befann sig i Paris och ätit grodor, tatuerat sig och hånglat.

– Jajamensan. Det här kommer uppdagas senare, sa han men ville inte svara på frågan om han hade träffat en tjej.

När Expressen nu frågar hur det går med jakten på den stora kärleken säger han att han inte söker den.

– Nej, det gör jag absolut inte.

Hur går det på den fronten då?

– Nej, jag är väldigt lugn. Jag tar det väldigt lugnt, det är absolut inget sökande.

Spelar på festival: ”Gammal skåpmat”

I helgen spelar Markoolio på nostalgifestivalen ”Vi älskar!” (tidigare känt som ”Vi som älskar 90-talet”) på Gärdet i Stockholm.

– Det kommer bli skitkul, det är alltid roligt och god stämning. Folk klär ju ut sig lite grann till de kläder de hade på 90-talet och tidigt 2000-tal, vilket är kul.

Markoolio själv kommer däremot inte att klä ut sig, men utlovar åtminstone något i neon. Publiken kan förvänta sig alla gamla hitlåtar.

– Det är det de vill höra. Så det blir inget nytt material, det blir gammal skåpmat som folk vill höra helt enkelt.

I sommar blir det ytterligare ett par spelningar för artisten och tv-profilen, men annars ska han vara mycket ledig.

– Det blir att ta det lugnt, umgås med barnen och försöka njuta av den korta sommaren vi har i Sverige.

Läs hela artikeln hos Expressen Nöje →

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.