Vid 15-tiden körde en rallybil av banan och träffade en åskådare vid SM-tävlingen Rally Killingen utanför Högboda i Kils kommun, skriver NWT.
– Vi har en person som har blivit påkörd av en rallybil. Hur det har gått till eller så, det har jag ingen information om. Räddningstjänst är framme och ambulans är larmad. Det är det jag vet, säger SOS Alarms teamledare till Expressen.
P4 Värmland skriver att två ambulanser och en ambulanshelikopter larmats till olycksplatsen. Polisen kom fram till olycksplatsen vid 16-tiden.
– En bil gick av vägen och körde på en kvinna. Hon klagade på smärtor, men verkar vara vid medvetande. Så det verkar inte alltför illa ändå, säger Martin Tysell, vakthavande befäl vid polisen.
– Vi får höra en del vittnen på plats. Vi får se om man har gjort något fel arrangörsmässigt eller om det bara är en olycka.
SVT Nyheter Värmland skriver att den skadade kvinna förts till sjukhus med ambulanshelikopter.