Angel in a lawn chair
Det finns en engelska som bara talas och skrivs av svenskar. Tyvärr använder jag den själv. Till exempel när jag mödosamt formulerar ett mejl till någon i utlandet och upptäcker att jag inte alls behärskar språket, att det låter styltigt och onaturligt. Och att jag, hur jag än försöker, konstigt nog inte kan korrigera det.