← Alla nyheter

Aftonbladet Sport · 2 dygn sedan Sport

Paniken efter krampen: ”Höll på att tappa det”

Lindelöf: Får knapra tabletter

Victor Nilsson Lindelöf fick överraskande starta som mittfältare mot Japan. Kanske var det mittfältsrollen som låg bakom krampanfallet i slutet av matchen.

– Jag har fått kramp många gånger i karriären, men den där krampen var något annat. Dubbelkramp i båda vaderna. Jag hade lite panik där när det inte gick över. Sen kom domaren mitt i allt och sa att jag måste ställa mig upp så då blev det extra tufft. Då höll jag på att tappa det, säga Nilsson Lindelöf med ett leende.

”Får knapra tabletter”

När Isak Hien skadade sig i den första halvleken fick Nilsson Lindelöf dock flytta ner till sin vanliga position som mittback.

Det var kanske tur.

– Hade jag stannat på mitten hela matchen hade jag nog fått kramp i 60:e, men jag fick bara 30–40 minuter så det gick ändå okej. Men det blir ju mycket mer löp som innermittfältare. Du är konstant i rörelse så det är klart att det är annorlunda, säger Nilsson Lindelöf.

Lagkaptenen var sist ut i den mixade zonen över två timmar efter 1–1-matchens slut och då satt krampen fortfarande kvar. Presschef Petra Thorén bad därför alla journalister att flytta sig längst fram i den mixade zonen så att Nilsson Lindelöf inte skulle behöva halta genom hela.

När krampen avtar återstår att se.

– Det är en bra fråga. Jag har lite magnesiumtabletter på hotellet så jag får knapra dem, avslutar lagkaptenen innan han haltar ut ur den mixade zonen.

Läs hela artikeln hos Aftonbladet Sport →

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.