Bodil finns inte mer. En varm och levnadsglad vän har lämnat oss.
Bodil förförde alla med sin charm och med sin förmåga att få alla att trivas i hennes sällskap.
Hon hade lätt till skratt och fick alltid oss övriga att ”falla in”. Otaliga är de olika sällskap och konstellationer där hon var den givna medelpunkten.
Hon var alltid pigg på nya upplevelser och hennes almanacka var alltid fulltecknad.
Vi är relativt nya vänner men det känns som vi känt Bodil sedan länge. Hon förhörde sig alltid om vårt mående och var snar till att bjuda till kalas även om det inte var hennes tur.
Det sägs att det är svårt att skaffa nya vänner då man blivit äldre. Med Bodil föll sig detta mycket lätt. Hennes plats i våra hjärtan går inte att ersätta.
Vännerna
Tina Arvidson
Britt Lovén
Helena Silfverhielm