En värmebölja har dragit in över stora delar av Europa och temperaturer på uppemot 40 grader har uppmätts under veckan.
Nu går fransk polis ut och begär att flera arrangörer ska ställa in sina evenemang i helgen, däribland Diamond League-galan i Paris, med hänvisning till det extrema vädret, rapporterar AP.
Myndigheten säger att de kommer tvingas att följa ordern om de inte går med på det frivilligt, eftersom räddningstjänsten måste fokusera på de mest utsatta grupperna.
Klart: Tävlingen blir av
Under fredagen meddelade sedan arrangören att galan kommer att bli av, trots polisens begäran. Det efter en överenskommelse med franska myndigheter som innebär vissa justeringar. Bland annat kommer arenan öppnas senare, schemat kommer att justeras och drickastationer kommer finnas utplacerade.
Dessutom kommer endast professionella atleter att delta.
”Franska friidrottsförbundet vill tacka alla berörda klubbar, amatöridrottare, volontärer, partners och åskådare för deras förståelse och ansvarstagande i denna exceptionella situation”, skriver de i uttalandet.