Detta är en krönika. Eventuella åsikter som uttrycks är skribentens egna.
Japan: Man gör saker och ting annorlunda där.
En sak som slår en – eller ok, som slår mig – när man strosar runt i Tokyo är att butikernas kassor i regel ligger längst inne i lokalen, inte som här hos oss där alla kassor ligger i anslutning till utgången för att om möjligt komma till rätta med snatteri.