Att Brantlind ska lämna IFK Göteborg har det snackats om länge och väl.
Sportbladet kunde i början av juni berätta att franska Strasbourg och belgiska Club Brügge var redo att buda på den offensive mittfältaren.
Nu uppger Fabrizio Romano att Brantlind har valt spel i Frankrike.
I Strasbourg – som slutade åtta i Ligue 1 förra säsongen – blir han lagkamrat med Sebastian Nanasi.
Känslosam avslutning
Efter att ha inlett säsongen på bänken fick Brantlind spela i slutet av allsvenskan och han var känslosam när han intervjuades efter 5–4-segern mot Västerås i den sista allsvenska matchen innan sommaruppehållet.
– Det har varit en jättehärlig avslutning. Jag har fått spela mer, göra poäng, göra mål. Det har betytt jättemycket, sa Brantlind.
Just nu 20% på utvalda funktionsplagg hos Haglöfs – passa på att fynda!