Två män i Stockholm blev slagna och hotade när de kom på inbrottstjuvar i sin lägenhet. Det skriver polisen på sin hemsida.
De två männen, som är i 20-årsåldern, kom hem till sin lägenhet i Aspudden i södra Stockholm när de upptäckte att dörren in var uppbruten. Inne i lägenheten befann sig flera främmande personer. Inbrottstjuvarna började då slå och hota de två männen innan de försvann från platsen.
När polis kom till platsen var gärningsmännen borta. De har sökt igenom området men inte påträffat tjuvarna.
Nu utreds händelsen som inbrottsstöld och grovt olaga hot. Exakt vad som stulits är oklart.