Situationen som alla missade – där Sverige borde ha fått straff
Sverige spelade 1–1 mot Japan, men frågan är om det inte hade kunnat bli en 2–1-seger.
Domarexperten Jonas Eriksson menar att Sverige borde ha fått en straff tidigt i matchen.
– Det hade kunnat göra Sverige till segrare, säger Eriksson.
Se situationen och hör Jonas Erikssons resonemang om varför Sverige borde ha fått med sig en straff.
Det bästa från Japan–Sverige
Så arbetar vi
SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.