På en av Skåneexpressens bussar var det 37 grader varmt på midsommardagen, tipsar en läsare till HD. ”Jag behöver sitta här i en timme och det är tortyr”, skrev läsaren, som tyckte mest synd om föraren. Även Skånetrafiken fick in kundanmälan om resan.
37 grader på en regionbuss under midsommarhelgen fick resenärer att reagera. Stadsbussar är svårare att hålla svala än tåg och regionbussar, eftersom de stannar och öppnar dörrarna så ofta. Men hur funkar det? Vi tar tempen på tåg och bussar inför värmeböljan.