Slutsignal i Dallas och Sverige vidare till slutspel efter 1–1 mot Japan. Samtidigt som det svenska laget firar på innerplan står Victor Nilsson Lindelöf och tittar på.
– Jag har fått kramp många gånger i karriären, men den där krampen var något annat, säger han.
Lagkaptenen tvingades byta i den 87:e minuten.
– Dubbelkramp i båda vaderna. Jag fick lite panik där. Det gick inte över. Sen kommer domaren mitt i allt och säger att jag måste ställa mig upp. Då blev det lite extra tufft så då höll jag på att tappa det.
Nilsson Lindelöf inledde på innemittfältet, innan han fick flytta ner till backlinjen när Isak Hien skadades.
Var det för att du spelade mittfältare en del?
– Hade jag stannat på mitten hela matchen hade jag nog fått kramp efter 60 minuter eller något. Jag fick bara 30-40 minuter där på mittfältet så det var ändå okej. Men det blir ju mycket mer löp som innermittfältare. Du är ju i konstant rörelse så det är klart att det blir annorlunda.
Beskedet om positionsbytet kom från Graham Potter dagen innan match.
– Han vet ju om att jag kan spela på innermittfältet. Det har väl alltid varit ett alternativ om han skulle vilja göra det. Men vi snackade i går om. Hur jag såg på det och jag sade att det inte var några problem. Det laget han tänker är bäst för den här matchen och den positionen han vill att jag ska spela, spelar jag.