← Alla nyheter

Göteborgs-Posten · 2 dygn sedan Lokalt

Fria ord: Det rödgröna styret anser sig stå över lagen

Det rödgröna styret i Göteborg lägger pengar på en massa annat än kärnverksamhet där exempelvis skolan är underfinansierad, skriver insändarskribenten.

Det rödgröna styret i Göteborg lägger pengar på en massa annat än kärnverksamhet där exempelvis skolan är underfinansierad.

Och nu har de ännu en gång fällts av domstol för att ha fattat ett olagligt beslut där de lagt flera miljoner av göteborgarnas skattepengar på olagliga utbetalningar.

Pengar vi aldrig kan få tillbaka som i stället kunde ha gått till vård, skola och omsorg.

Innan politikerna tar sådana här beslut bör de alltid låta sina stadsjurister göra en grundlig rättsutredning av lagligheten, vilket de sannolikt inte har gjort i detta fall. Fruktansvärt att de tycker sig stå över lagen.

Mycket besviken göteborgare

Läs hela artikeln hos Göteborgs-Posten →

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.